Kun asiakas kumartuu nöyristelevästi Alkon viskihyllyn pohjamutien alimmalle rivistölle, tulisi kuningaskuluttajan hieroa molemmat aivosolunsa yhteen ja pohtia karmivan ilmitekonsa kauaskantoisia seurauksia: Sadomasokistisissa fantasioissaan hän ei ole ainoastaan vaatimalla vaatien päättänyt nöyryyttää itseään, vaan sen lisäksi hän kehittää negatiivisia mielleyhtymiä jokaiselle joka on sattuman kautta pakotettu todistamaan tätä karmivaa toimintaa.
Kulutusjuhdan tulisi myös muistaa, että hän on pääsyyllinen surkeimman mahdollisen "laadun" taloudelliseen tukemiseen, ja on automaattisesti osa säälimätöntä koneistoa, joka on vuosikymmeniä pitänyt huolen siitä, että Alkossa viskitarjonta on pysynyt aina niinkin laaduttomana kuin se on.
Alko haluaa lypsää kaikki kilometrit irti narreistaan. Tämän seurauksena Alkolle ei riitä ainoastaan laaduttomien tuotteiden kautta tapahtuva asiakkaiden tilien taikurimainen tyhjennys. Lisähupina Alko haluaa myös nöyryyttää asiakkaitaan kirjaimellisesti kyykyttämällä heidät keskiaikaiseen mateluun, jossa asiakas joutuu kumartumaan kohti kauhua.
Kansan suussa halpoja viinejä kutsutaan muun muassa kyykkyviineiksi juuri sen vuoksi, että ostaja joutuu kyykistymään Alkossa niiden luokse.[1] —Topi Nykänen
Kaikista muista Alkon hyllyistä poiketen alhaisimmat hyllyt on tahallisesti suunniteltu maisema-arkkitehdin toimesta kaareviksi, jotta ne muistuttaisivat roska-auton kitaa. Visuaalisen presentaation on tarkoitus toimia toiseksi viimeisenä varoituksena asiakkaalle: Roska-autoon heitetään kaikki se mikä ei kelpaa kenellekään muulle, paitsi Alkon asiakkaille.
Alkon viimeinen varoitus on mekanismi, jossa heikkomielisen kohdehenkilön kintereille lähetetään ”avulias myyjä” viettelemään asiakas pois alimmilta leveleiltä. Yleisen harhakäsityksen vastaisesti Alkon myyjät eivät vain singahda kuin tyhjästä asiakkaan luokse. Mikäli itsevarmuutta huokuva asiakas purjehtii Alkoon ja rohmuaa taivaan korkeuksien viskihyllyistä jotain edes etäisesti viskiä muistuttavaa, kuten Octomoren, "voinko auttaa" -kojeita ei näy missään.
Todellisuudessa asiakkaan kittausprofiili on analysoitu turvakameroiden kautta jo kauan ennen kuin hän astuu Alkoon. Alkoritmi lähettää "mukamas lähistöllä" notkuneen myyjään asiakkaan perään ainoastaan siitä syystä, että hänet oli aikaisemmin paikannettu nuuskimasta alimpia tasoja.
Alkon kotisivuilla on myös avulias "live Chat-palveluneuvoja", joka mielellään kuuntelee asiakkaan elämäntarinan useaan kertaan.
_________________________
[1] Topi Nykänen, Kyykkyviinikin kelpaa jo – Vuoden punkku maksaa alle kympin, Keskisuomalainen, (12.12.2014).